informativa cookies

Fano Surf Spots


Fano-Italy: East Coast.
Una città che si fa amare, un'acqua pulita da bandiera blu. Una costa esposta e in continuo mutamento. Da qualche anno è stato costruito il porto turistico, modificando i fondali circostanti: la spiaggia di levante (foto) ha subito un "profondo innalzamento" del fondale... si sono creati quindi in prossimità delle baiette in foto, degli spots che offrono onde decisamente allettanti.
Cominciano a lavorare anche con forti sciroccate estive, ma per il meglio del meglio, le scadute da est-sud-est sono le migliori, e lavorano su tutto il beach break di un kilometro abbondante.
A ovest del porto invece, c'è la spiaggia di ponente, il cui fondale sta cambiando continuamente. Si è innalzato di circa mezzo metro... o meglio l'acqua è arretrata di decine di metri e le onde qui sono più lunghe! Qui lavora solo con scadute da Nord.

Fano-Italy: East Coast. One city that is made to love, a water cleaned up from blue flag. A coast exposed and in continuous change. From some year it has been constructed the tourist port, modifying I found them surrounding: the Levant beach (photo) has endured a "deep elevation" of founds them... has been created therefore in proximity of the baiette in photo, of the spots that they offer tempting waves decidedly. They begin to work also with summery sciroccate forts, but for the best of the best, the expired ones from east-south-east are the best ones, and work on all the beach break of an abundant kilometer. To the west of the port instead, there is the placing beach of, whose I found is changing continuously them. It has been raised of approximately average meter... or better the water is rear of tens of meters and the waves are longer here! Here it works alone with expired from North.

I più cliccati